lördag 25 september 2010

Dagens skivtips... Chaos Of Destruction 2 DLP

Yes... En ganska gammal platta men som nyligen kom till min ägo är samlingen "Chaos Of Destruction 2". En dubbel LP fullsmockad till bredden med helschysst punk. Den är utgiven av Dan-Doh Records i Japan och kom ut i början av 2000 talet om jag inte är helt ute på tur. 22 band handplockade av Kawakami medverkar på plattan. Massa snorbra band som t.ex Framtid, Muckspreader, Katastrofialue, Squandred, Disclose m.m. Och Holocrust... Är det någon som ligger inne på fler låtar med dom? Har dom spelat in mer? Någon som vet?
Plattan finns allt som oftast ute på e-bay för en billig peng, jag pröjsade 12$ för min så det var inget att bråka om :-) Köp om ni hittar!!!

När vi ändå är inne på Kawakami så kan jag ju nämna att jag fick hem en ny Disclose LP här om dagen. "The nightmare continues", som gavs ut nu 2010 av Liberation Rec. Den innehåller en livespelning från C.S Kochi-City 4/11 98, "Total Dis-Lickers" demon från 98 och slutligen en live från december 1992. Endast 304 ex pressade så det gäller väl att passa på antar jag...

2 kommentarer:

  1. Jag har den dar Disclose ocksa (fast har inte ens spelat den an!). Det ar en bootleg forresten.

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju en bootleg, tror den kommer gå åt på stört. Den borde göra det iaf för det är helt ok ljud på den, speciellt 98 liven är ju schysst.

    SvaraRadera