fredag 22 april 2011

Intervju med Jimpa

Okej... En intervju med Jimpa / Skitslakt som jag gjort :-) Intervjun är besvarad 3 Juli 1995 och har tidigare varit med i ett nummer av Taskigt Drag. Det var tider det... Jag var 18 år gammal och Sika Äpärä febern svepte som en våg över landet. Skitslakt är dock precis lika bra nu som dom var då.

HUR ÄR DET ATT HETA BIG-JIMPA OCH BO I ÖREBRO OCH HUR ÄR PUNKSCENEN DÄR?
Att kallas Big-Jimpa är ointressant, men dock praktiskt, då det finns 3 Jimpor i Örebro. Kan ju berätta något helt ointressant igen (inom bekantskapskretsen), och det är att gamla Napalm death-bassisten Jim oxå brukar kallas Big-Jim + att han och jag fyller år på samma dag, tufft va??! Nähä! Att bo i Örebro är ointressant, varken kul eller piss….eh, va fan det är klart det är kul nu när Sober-Jimmie, Dan Swanö och snart Babs är Örebroare, härligt klimat för råpunk va? Finn-Jallo flyttar hit snart, så allt är ju inte hopplöst, fast om man tänker efter så är det nog okej nu när fett-Becka har "flyttat" till E-land (?/red). Scenen är ointressant , det enda intressanta är Genocide SS, Nasum, Fucking Chaos och Skitslakt när det gäller musik, zines som gäller är Scenkross (kan dock bli tusen gånger bättre), Life sucks som bara (okej nästan) kommer att ha extremt krossmangel, sen finns det nåt litet skitzine vid namn He-man eller liknande namn, ointressant. Vem fan bryr sig, punk och HC är fan jävligt ointressant, jag bryr mig nog bara om musiken och då speciellt jävligt rå och brutal musik, köp Arsedestroyer cd´n och håll käft.

FÖR FAN, STARTA UPP FILTHNOISE IGEN DIN JÄVEL!! VARFÖR LA DU AV?
Har allvarligt talat tänkt starta upp skiten igen, har till och med nummer 4 färdigt, men det blir nog aldrig av, satsar hellre på Life sucks. Varför jag la av? Totalt ointresse av att hålla på med skiten fick mig att sluta + att jag hade fullt upp med att supa och fira när en viss trummis dog, fan festen pågår fortfarande!!

HUR GÅR DET MED SKITSLAKT?
Jo för fan, vi repar hela tiden, typ varannan månad. Men vi har i allafall spelat in våra 9 låtar som vi gjort på 2 år, inspelningen vart skit!! Det var på en skola för blivande ljudteknikerbögar, en av bögarna som skötte rattandet gillar dansbandsmusik och den andre var helt ointresserad, och det resulterade i ett skitljud utan dess like. Fan, hade skit-Lasse varit där hade han skrattat ut oss och sen spöat upp oss! Att jag och Danne hade krökat hela natten gör väl oxå sitt till. Men vi ska väl såsmånigom lira in på en porta och får väl hoppas på ett råare resultat, tills vidare kan dom som vill höra skitinspelningen - skicka en tejp + porto om du vill ha den.

NÅT PLANERAT I SOMMAR ELLER?
Undvika Arbetsförmedlingen (helt klart bara en massa mobbing-barn som jobbar där, så dom kan hämnas på "världen") så gott det går, supa och knarka. Kom hem från Roskilde igår och är helt sönderbränd, sliten och skakig, men gosse vilket jävla pärla-hasch dom har där nere, helt otroligt bra! Lite LSD vart det oxå, men fick tyvärr ej tag på nåt som gav mig extrema hallucinationer, men vafan, det finns fler tillfällen som tur är (En total-hit var Roskilde -94 när det tog ca 40-50 minuter för mig att hitta ut från en Bajamaja!). Nästa projekt är väl H-fred och att köra på hårt med sprit och dråger, men även att jävlas med trall-horpunkare om man kan stå på benen. Resten av sommaren blir väl som sagt var att låta bli att bli terroriserad av Arbetsförmedlingen.

VARFÖR HATAR DU HYMEN SÅ INIHELVETE?
Jag hatar honom inte, jag hatar hans attityd, han har inte på någe sätt gjort någe originellt, inte på långa vägar!! Hans tjat om rip-off är bara jobbigt! Har nån tänkt på hur mycke råd han ger i sina recensioner till band, eftersom han då verkar veta hur man lyckas, varför har han då själv inte lyckats blivit "stjärna"? Och dom som inte får råd, blir för det mesta kallat He-man rip-off! Jag kanske överdriver lite, men jag tror ni fattar vad jag menar. Hej Anders, kul att du kan hålla käft när det gäller polisförhör, mongo!!

VAD TYCKER DU OM FILTHNOISE SÅ HÄR I EFTERHAND OCH VAD SKA ETT BRA ZINE INNEHÅLLA?
Filthnoise var okej på sina ställen, men inget jag är överdrivet stolt över idag. Ett bra zine läser man flera gånger och det är fan inte ofta det händer, tyvärr. Men jag gillar bl.a. Absurd (otroligt bra), Dansa vilt!!, Poverty, jag gillar inte tralliga och flamsiga zines. Ett bra zine enligt mig = intressanta frågor, humor och tuff layout och lagom tjockt. Sika äpärä är dock lite för politiskt för mig!

ÄR SVENSK RÅRENSPUNK BÄTTRE ÄN UTLÄNDSK? FAVVEBAND?
Helt klart! Här kommer en helt ointressant lååång lista över okej band att lyssna till - Two moons rising, Cimex, Uutuus, A-destroyer, Misery, Bastard(s) Jap/Fin, Shitlickers, E.N.T, Asocial, Moderat likvidation, B.U, Riistetyt, Kaaos, Mob 47, Totalitär, Drop dead, Nausea, Napalm death, A/Solution, Warhead, Nasum, Genocide SS, Huvudtvätt, Amen, Discharge, Disfear, Entombed, Meanwhile, God Macabre, Immortal, So much hate, Krunch, Channel 3, Mayhem, GBH, Varukers, Ripcord, Filthkick, Deviated instinct, G-anx, Slayer, Stillborn, Anal cunt, Sisters of mercy. Bathory, Absurd, TA.S.K, Missbrukarna, Disarm, Avskum, Hiatus, Doom, EOW, Disorder, Chaos U.K, Heresy, Cold world, Hellnation, Sedition, Neanderthal, Terveet Kädet, Dom där, E.A.T.E.R, Fleshrevels och mye mer mangel, men även band som Cranberries, 2 unlimited lyssnas det till + att tuff & flummig techno aldrig är fel, speciellt inte till en redig holk eller en okei tripp!

TACKA SNÄLLT FÖR INTERVJUN OCH AVSLUTA HUR DU VILL…
Måste bara fråga, varför du skrev till en jävligt gammal adress, samtidigt som du visste om Skitslakt som är så gott som okända, lite knepigt är det faktiskt! Skicka rensdemos/zines/ep´s för oärlig recension till Life sucks, garanterat rip-off!. Äh, va fan, tack för inten och glöm inte att droger är dyrt, skippa hyran, det gör jag! Sög hon kuken eller knulla du fittan på´na!! Om du tycker svaren var "långa", beror det på att jag tycker 8 frågor är för lite! Die in pain, Big-Jim.

1 kommentar:

  1. Jallo Hjärta Babs23 april 2011 kl. 00:01

    Synd att en kompis/sån ful jävla pundare/ som Jimpa helt börjat forska på en sådan meningslös aktivitet som giftskalan på ogiftiga grodor! Sorgen ligger i limmpåsen. RIP

    SvaraRadera