söndag 3 juli 2011

3 snabbrecensioner

3 korta reflektioner på plattor jag köpt som absolut är värda ett öra...
Först ut är Desperat och deras "Suicide attack" som till slut hittade ut. 4 låtar denna gången och precis som tidigare släpp så är det kvalitetsmangel från start till mål. Ruggigt hög lägsta nivå på dessa herrar då jag gillade förra 7'' bättre, men ändå skulle satt en 4+ på denna om jag kört med betyg...Hardcore de'luxe igen!
 Näst ut är split 10'' med Raw Hate och Livet Som Insats. Raw Hate har ju en 7'' och en LP bakom sig som jag tyckt varit helt okej. Detta är väl ett litet steg ifrån hur dom lät förut, lite cleanare än dis-köret som var mer markant förut. Moment Maniacs nämns på deras myspace och det är väl en liten fingervisning om vartåt dom dragits. Ljudet är jävligt rått vilket är ett plus.
Livet Som Insats var en ny upptäckt för mig och jag tycker att  deras fläskiga grind är jävligt underhållande. 4 låtar bjussar dom på på sin sida vilket är precis perfekt. Mulligt basljud så in i helvete!
Sist ut är split 7'' med Warvictims och Disable. Antar att det inte är någon som missat Warvictims eller hur dom låter? Jag har alltid gillat dom och gillar således denna plattan också, även om det inte är med riktigt lika stor entusiasm som jag slänger på nya Warre skivor längre när dom kommer. Likväl  en jävligt bra sida med kvalitetskäng. Disable från Kanada är inte så pjåkiga dom heller med sin käng i Disclose skolan, men inget jag tror att jag kommer spela sönder. Det är lite ett sådant band som det går 13 på dussinet av... Bra men inget speciellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar