måndag 25 juli 2011

Våldsamt Motstånd - Wermland CDr

Andra demon jag får från Karlstads Våldsamt Motstånd, den förra kan ni läsa om här. Sedan sist så har det lagts till lite elaka gitarrgrejer i deras råpunk. Vissa riff har fått sig en dos plus att det lagts till en del slingor som kan låta lite black metal influerade ibland. Slingorna alltså, inte riffen. I förra recensionen berömde jag ju bandet för just avsaknaden av slingor, så dom hade jag klarat mig utan känner jag. Men skit samma, dom spelar ju inte för min skull :-). Ett stort plus är annars att dom återigen har en seg, slö, monoton dänga med, "Normal" som jag tror är min favorit denna gången. Skrota entakten/grinden och kör mer köttiga crustgrejer, det låter fan så mycket bättre tycker jag, och smälter bättre in i råpunken i den (sena) Skitsystemska skolan. 7 låtar helt okej, om än lite anonym, råpunk på 14 minuter får du när du skaffar denna. Just det tyvärr inga texter med denna gången heller... Ser att det blev ganska negativt i skrift det här, men räds inte för det är som sagt helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar