fredag 15 juli 2011

The Gatheration - s/t 7''

Njaaaaa... Fan vad svårt. 4 bröder Blomberg slår sina påsar ihop och kör The Gatheration, och detta är deras debut 7'' släppt av Hobo Rec och Halvfabrikat. När dom inte pysslar med Gatheration så hittas dom bl.a i M:40, Grace.Will.Fall och just nämnda Hobo Rec. På Halvfabrikats sida står det "tänk the Sonics", och då blir jag ju lite nyfiken helt klart. Tyvärr så hittar i alla fall inte jag så mycket Sonics i Gatheration... Jag tycker dock att det svänger ganska okej stundtals om bandet och speciellt i den mer rättframma och raka punkrocksdängan "Never give in". Men jag är ju en man som (oftast, det finns undantag) gillar min musik ganska enkel och jag tycker att Gatheration ofta mixtrar till det lite för mycket. Tänker främst på att det allt som oftast ligger nån gitarr uppe på själva riffet och grejar a'la amerikanska stökrockband som jag inte kan namnen på. Surfinslagen funkar betydligt bättre tycker jag då det gör att dom sticker ut rätt mycket och får ett ganska (för sverige iaf) eget sound. Plus till att alla är med och sjunger, sånt gillas av mig. Både ris och ros från min sida alltså. Ros för det enkla raka ,och ris för mecket. För egen  del så tycker jag på det stora hela att det meckas för mycket, vilket ger riset ett övertag tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar