tisdag 6 september 2011

Återfall - s/t 7''

Positiv överaskning detta :-) Återfall återfinns på olika platser i Västmanland (tror jag) och har här vevat ut sin första 7'', och dom ska ha en stor jävla fjäder i hatten för att dom gjort det själva och inte sitter och väntar på att nån annan ska göra saker åt dom. Mer sånt!!! 4 låtar redigt mangel i Driller Killer skolan, fast jag tror nog att Återfall är lite "svinigare" musikaliskt än DK. D-takt i botten som blandas upp med lite tyngre partier med lite metallinfluenser. Är nåt parti med dubbla baskaggar också, men det kunde jag vara utan kände jag. Mycket bättre när det möljer på. Lagom gruffig sång också som gör denna 7'' till en jävligt angenäm historia. Texterna kan jag väl inte säga att jag är nån större fan av, men det tror jag att Återfall ger blanka fan i då jag inte tror att deras mission är att rädda världen... Jag hoppas att jag får in denna i distron snart, det jobbas på't. Bra platta som sagt.

2 kommentarer:

  1. Riktigt sköna snubbar detta!Hade hoppats på lite mer finska valium-tangotakter från Köping bara :-)

    SvaraRadera
  2. jag har en hel drös av denna att kränga. ligger några uppe på tradera, men länk till denna recension :) /Rumppan

    SvaraRadera