onsdag 15 februari 2012

Jealous Cowards - s/t CD

Efter att ha läst några recensioner av denna plattan så vart jag ju jäkligt sugen på att själv höra den, och tro det eller ej men en dag så låg den där i brevlådan och väntade på mig. Jealous Cowards handlar det om och dom huserar i Malmö Crime City där det verkar finnas ett band per kvarter, coolt som fan. Dom tidigare recensionerna jag läst så har det ju droppats en hel del Amerikanska HC-band vilket väl egentligen inte hjälpt mig så mycket då jag har väldigt begränsade referenser därifrån... Men det har skrivits om intensitet och ursinne vilket ju brukar vara positivt.  Jag måste dock erkänna att Jealous Cowards inte alls lät som jag hade föreställt mig ,då jag trodde att det skulle vara ett jävla ställ. Så lite besviken blev jag allt när det visade sig att så inte var fallet. Jag tänkte "ett slött sansat the Pricks som snöat in på Nitad och Regulations" första gångerna jag lyssnade. Fan jag ville ju ha Black Flag-vift och moshpit. Återigen ett bevis på att förutfattade meningar sällan är något positivt, jag måste skärpa mig :-) Därmed inte sagt att jag tycker skivan är dålig, för det gör jag absolut inte, men det är inte riktigt min grej. Men jag är ganska säker på att anhängare av (tidig) USA-HC kommer älska plattan som innehåller 13 låtar som bandet släppt själva på både LP och CD. Fan vad jag gillar det när band tar tag i saker och ting, respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar