söndag 2 december 2018

Skrammel - Under jord LP

Det är verkligen upp och ner på denna plattan. Dom första gångerna jag lyssnade igenom den så gillade jag den inte alls, men efter några varv så släppte det bitvis. Västerviks Skrammel har fått sin platta släppt av Second Class Kids, så det är punk av det lite tralligare slaget det bjuds på. Inga Radioaktiva Räker slingor eller folkmusik inslag dock, så där tar dom ju några poäng direkt. I början var det framför allt sången jag hade svårt för då jag tycker den är alldeles för snäll... Jag vande mig dock efter några varv som sagt. Välspelat som fan och varierat tempomässigt, men som ganska vanligt är när jag lyssnar på denna typen av musik så blir det rätt slätt i mina öron. Tycker även ljudet är alldeles för cleant, inget smäll över huvud taget. A-sidan passerar rätt obemärkt förbi ända fram till 5 låten "Dra åt helvete" då jag hajjar till och gillar det som fan. Det håller i sig i nästa låt "En förlorare som jag". B-sidan har "Vid din grav" som topp som även den gillas här. Vad det är som gör att jag gillar dessa 3 låtar men inte dom andra kan jag inte sätta fingret på. 3 låtar av 11 som gillas av mig gör nog att jag trallar dåligt och ger fan i't. Och jo då, några skatakter finns också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar