söndag 30 december 2018

Prygel - s/t CDr

Prygel från Kalmar har skickat en CDr med 9 låtar på som släppts digitalt av AMTY. Jag recenserar ju vanligtvis inte digitala släpp, men dom har ju skickat hit ett fysiskt ex så vi kör. Känner att jag fått en överdos av tralligare punk det sista att recensera då det ju vanligtvis inte är något jag brukar lyssna på. Och jag kan inte säga att Prygel får mig att ändra uppfattning angående detta. Det låter exakt som 95% av alla trallband som släppte demos under första halvan av 90-talet. Förmodligen medvetet då det står i det medföljande brevet att det är en hyllning till 90-talets punkarv. När det låter som bäst så kan man skönja lite spår från (demo)Perkele, Strebers gnälligaste period och kanske även lite Kurt Olvars vibbar? Dock inte i närheten lika bra som ovan listade band. Småsur sång och gitarrslingor i 9 låtar blir för mycket för mig. Den obligatoriska lugnare låten i valstakt finns också med så klart. Är det gjort som en hyllning till 90-tals trallbanden så kan jag förstå detta till viss del, även om jag inte gillar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar