måndag 7 januari 2019

Slaktkniv - Powerpunk part 1 CDr

Det första som slår mig när jag sätter på denna 4 låtars CDr är att Slaktkniv låter väldigt annorlunda jämfört med senast jag hörde och skrev om dom. Om det förut var mer åt Nitad-hållet, så tänker jag nu mycket mer på hur banden lät i Stockholm sent 70/tidigt 80-tal. I alla fall låtarnas uppbyggnad och riffen. Naturligtvis så är det mer polerat och städat i ljudet här. Men det känns som grunderna i låtarna är dom samma som dom var då. Får lite Thåströmvibbar emellanåt. Det andra som slår mig är att alla 4 låtar har trummor som markerar på virveln på alla fjärdedelar. Kanske bara jag som tänker på det, men det blir lite tradigt :-) 4 låtar på knappt 9 minuter är det dock inga problem att ta sig igenom. Det är bra utan att sticka ut något märkvärt. Finns på alla ställen där du ev lyssnar på digitala släpp. Men kanske går det att snika till sig en CDr som var formatet på mitt recensionsexemplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar