tisdag 22 januari 2019

Death By Horse - This too shall pass CD

Death By Horse har jag aldrig hört talas om tidigare så det var ju helt utan förutfattade meningar jag satte denna i spelaren. Eller ja, när jag ögnade igenom det medföljande infobladet och alla lovord från tidigare recensioner så anade jag ugglor i mossen. Och efter att ha kört igenom plattan x antal gånger, så är det inget som fastnat eller lämnat några bestående intryck. Nada. Det är blankt. Det är välspelat, tight, bra producerat. Men det spretar åt precis vartenda jävla håll som finns, och det är i mina öron lika uddlöst som valfritt radioskval. Men tror att det är allt hoppande mellan (snäll)punk, indierock, metal, pop, ska, och avslutningsvis en sirapsseg ballad som får mig att tappa det fullständigt på vägen och vilja krypa ur skinnet. Asjobbigt. Och GG Allin covern skvalar bara förbi den med. Plattan släpptes digitalt redan 2016, så det är ju bara att kolla in om ni känner att ni fått feeling. CD'n är släppt nyligen av Second Class Kids, och jag tror även att det är ny platta på gång i rappet. Undrar om det klipps in något härifrån på info/press-bladet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar