onsdag 9 januari 2019

Śmierć - Godzina Pusta CD

Det är kul med överaskningar! Har sprungit på namnet och plattan flera gånger på nätet och i olika fanzines men inte tänkt så mycket på det mer än "att jag ska kolla upp det nån gång, men inte nu". Så när plattan damp ner i brevlådan för ett tag sedan så löste det ju sig av sig självt. Śmierć kommer från Stockholm, men har den goda smaken att sjunga på Polska, och det passar deras melodiösa punk/hardcore som handsken. Det är inte melodiöst som i lalligt, utan mycket mer molligt och studtals ganska melankoliskt som i dom slöare "Noc" och "Zuzanny" (introt). Annars är det rätt bra fart på dom 9 låtarna som plattan innehåller och jag gillar grejen med att veva D-takt till den som sagt ganska melodiösa typen av riff och sång. En sång som Ninka sköter med den äran skall tilläggas. Ibland kommer jag att tänka på danska Assassinators, men jag kanske bara gör det lätt för mig där då dom också kör mycket D-takt till i övrigt väldigt melodiska riff och slingor. Plus att bägge har snubbinnor på sång... Så skit i det, även om jag gillar båda som fan. Finns säkert 22 polska band för den inbitne att rabbla som är mer relevanta. Men gör inte som mig och skjut upp "Godzina pusta" till senare, utan kolla upp den nu. Jag tror dom flesta gillar den. Eller borde göra i alla fall. Det blir en rejäl tumme upp från min sida till Śmierć. Är även släppt på vinyl för dom som föredrar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar