söndag 23 december 2018

V/A - Sveriges Jävla Ryggrad LP

Här är alltså Second Class Kids Records samlingsplatta som släpptes i samband med valet i höstas, så jag är skapligt sen på bollen här... Ett plus i kanten såklart för det tydliga ställningstagandet från både bolag och band. 6 band samsas om utrymmet på plattan och då det vällt in plattor från Pelle, så tror jag att jag recenserat dom flesta innan på deras respektive plattor. Det rör sig ju om punk av den tralligare sorten här och mitt intresse för detta är ju ganska måttligt, även om Pelle och Second Class Kids fått mig att hitta några guldkorn i trallmyllan anno 2018. Toppar på denna skivan för mig är Lastkaj 14 som bidrar med 3 låtar (som samtliga finns på en egen 3 låtars MCD kallad "För Sverige) där dom får sånghjälp av bl.a Mart och Bonta. 3 stabila låtar som låter precis som jag vill ha min trallpunk. Skrammel och Kardinal Synd glider rätt obemärkt förbi så jag antar att jag varken gillar eller dissar dom? Synd då jag gillade Kardinal Synds' egna 10'', så dom vet jag kan bättre än så här. M.I.D gillade jag inte alls på deras 10'' som kom tidigare i år, och det håller väl i sig även om det är liiiite bättre här. Det räcker dock inte för att blidka mig. Björnarnas DLK-punk funkar helt okej när det inte blir mer än 2 låtar på raken, den första "Fantasifosterland" är riktigt schysst (finns även med på deras split-LP). Bendel & CO funkar inte alls för mig. På tok för tamt tyvärr. Så både toppar och dalar här som brukligt är på samlingsplattor. Nej, nu måste jag ha en dos mangel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar