måndag 21 juni 2021

Giftigt Avfall - Känsliga Varnare Tittas 7''

 Ny 7'' från ett av landets bästa råpunkband. Är ju bara att lyfta på hatten åt kreativiteten som aldrig verkar sina, och att det är totalt DIY från inspelning till släpp. Så jävla grymt jobbat. Låt och musikmässigt så är det deras utan tvekan mest strukturerade släpp, och även ljudmässigt så tror jag inte dom toppat detta på nåt tidigare släpp. Det handlar om råa, korta, primitiva jävla urladdningar! 11 stycken till antalet. Och det är fortfarande gjort med bägge fötter djupt nere i 80-tals geggan och dom lyckas verkligen med att låta som det lät för snart 40 år sedan. Gillar som fan att dom börjat köra mera 4-pannor, men det kan ju också ha med att göra att en del medlemsbyten gjorts och instrumenten hanteras betydligt bättre nu. Det som förr var totalt kaos får nu räknas som organiserat kaos. Något jag tyckte var synd för några släpp sedan, men nu lärt mig att uppskatta till fullo. Att dom nya gubbarna även backar upp Kängvall ibland med lite sång är ju pärla det med. Visst att det har varit lite manlig krydda på sången förr med, men aldrig så här bra. Nä den här skaffar ni alla från Siken, finns säkert kontaktadress eller köplänk på deras bandcamp. Dom är så jävla värda all support som finns. Även om du inte gillar dom rent musikaliskt, så om inte annat för deras hängivelse till DIY. Men nu säger jag det bara en gång till... Skaffa en basist för helvete! Det behövs mer än nånsin nu för drivets skull.

2 kommentarer:

  1. Första av deras släpp som jag verkligen diggat. Har alltid bara ignorerat dom då jag inte riktigt gillat det oorganiserade kaoset. Men tack för tipset, Masken! Efter din recension kollade jag in deras bandcamp och det blir lätt ett köp efter löningen.

    SvaraRadera