onsdag 7 december 2022

Varoitus - Ikuinen Sota Kassett

75 ynka exemplar är den här kassetten släppt i... Så jag säger direkt att skall du ha ett ex så beställ NU! Jag fick med mig en ifrån Jönköping när dom spelade där förra helgen, och den har gått varm sedan dess. Och här tycker jag att Varoitus är ännu bättre än på 12'' som kom för nåt år sedan eller två. Och det vill inte säga lite det. Ljudet passar deras vansinneshardcore som ett spett i länsman och jag älskar varenda sekund av dom här tio låtarna som låter som en uppdaterad version av dom gamla finn-banden från 80/90-talet man lyssnat på genom åren. Det är bra fart på d-takten, men dom varierar tempot gött med både nån fyrtaktare och entakt in i mellan. Även nåt tyngre lite metalligare parti vävs in utan att det tar på den furiösa energin i övrigt. Det är riffigt, ruffigt och totalt jävla vansinnigt. Detta kan man tacka den mer än svinförbannade sången för som lyfter skeppet ännu ett snäpp ,och som backas upp av lika förbannade körer som fyller ut. Plonkigt gött basljud och fladdriga gitarrsolon är även det grädde på moset till vansinnet. Det här är topp-5 som släppts i år enligt mig, och det gör mig otroligt glad att detta skall komma som 12'' nästa år ifall kassetten spelas sönder. Det här är ett måsteköp, det är liksom inget att diskutera. Rått + brutalt på finska från Motala. Dra iväg ett mail till radarparet i Jönköping och beställ (mossliktapes@gmail.com eller brustapes@gmail.com)

1 kommentar: