torsdag 31 augusti 2023

Blyförgiftning - s/t CDr

Fick hem denna för ett tag sedan från Martin (Exhasted Cocks, Gutgrippers m.m) och hans senaste projekt. Han påpekade att detta kanske inte låter som något jag vanligtvis lyssnar på, och inte behövde skriva om det om jag inte ville. Men är det hitskickat så skriver jag några rader såklart. Blyförgiftad bjuder upp till dans med 2 låtar som klockar in på lite drygt 10 minuter. Det är svårt att slänga in Blyförgiftning i något fack, men det är slött utav bara fan. Speciellt andra låten "Döda träd" som är den jag gillar bäst. Svinlångsamt monotont malande som krälar sig fram. Det låter skräpigt och skitigt det ganska tunna ljudet till trots. Och att sången ligger på gränsen till att skära sig låten igenom ökar bara på desperationen och känslan av hopplöshet. Första låten "Etanolen" tycker jag inte alls håller samma klass. Den är lite snabbare (läs inte lika långsam), och känns lite "gungig" eller kanske lite stonerrock-ig? Blir liksom ingen tyngd i det. Kan ju ha med ljudet att göra också, men det passar ju på den andra låten. Är inte riktigt överens med refrängen heller som även den känns för "gungig" för mig och gillar inte den growliga rösten som svarar. Nej fan, tycker bara den är seg och tråkig den låten , det aukustiska mittpartiet till trots. Så det var verkligen 50/50 här, haha. Men det är väl som man säger att "äckligt först och gött sen". Så skit i gunget nästa gång och fokusera på det monotona så är jag nog mera med på tåget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar