tisdag 1 augusti 2023

Deny - Wildfire LP

Den här var en lurig jävel... Efter första genomlyssningen gillade jag det inte alls. Tyckte det var alldeles för mycket lull-lull och krusiduller hit och dit. Ett jävla trixande helt enkelt, haha. Och måste det vara körer i varenda refräng? Men ett par lyssningar senare så har väl det mesta släppt. Och med tanke på hur det utvecklats från skiva till skiva, så kom det väl inte som någon blixt från klar himmel att det skulle landa i detta. Det kanske är mitt huvud som är för begränsat och det blir för mycket att bearbeta på en gång ;-) Men det hörs att låtarna inte är gjorda och arrade på en pisskvart, och att det kräver en del av dom inblandade. På gott och ont i mina ögon/öron, då jag är en enkel man som tycker att man kan gå direkt till solot efter andra refrängen. Nej nu ska jag sluta gnälla. Det är i grund och botten en jäkligt bra platta och det är omöjligt att värja sig mot det Motörhead-iga versriffet i "Politicians on the payroll", hardcoresmällen "Insanity" med ett grymt dubbeltjutarsolo. "When your world collapse" som är en långsam dystopisk historia med en refräng som får mig att tänka på Victims. Sådant skulle jag vilja ha mer av. Fan gå all in och gör en 10 minuters slö crustdänga a'la Warcollapse, jag tror det skulle bli svinbra. "Trails of wrath" måste också nämnas med sitt thrashiga dämpande på gitarren i versen, och sedan släppa på i refrängen. Midtempolåten "Vultures" med både koklocka och rock'n'roll räkor på gitarren måste ju också lyftas. Nu har jag ju rabblat en massa låtar här, men ni fattar vad jag far efter hoppas jag. Det finns saker jag inte är överens med på plattan, men desto fler saker jag gillar. Tror även att en del av detta kan bero på att Deny har ett väldigt cleant ljud. Och när jag ändå är inne på ljudet, eller mixen rättare sagt, så tycker jag att det hade varit gött med lite mer botten i basen samt låtit den komma fram lite mer. Så fram med stämpeln, ni klarar er denna gången med. Köp från Flyktsoda eller Cimex-Rec.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar