måndag 31 juli 2023

V/A - Aldrig En EP LP/CD

Här är alltså då resultatet av Asta-Mickes gitarrförstärkare som köptes, såldes vidare, och pengarna genererade i denna plattan. Historien finns säkert att läsa på massa andra ställen, så jag hoppar den biten och går direkt på musiken. 4 band har ca 10 minuter var att fylla, och som vanligt när det gäller Grönpeppar, så läggs krutet på unga oetablerade band. Först ut är Dålig Isolering från Stockholmstrakten, som jag tidigare skrev gott om för ett tag sedan. Inte så mycket på grund av deras musikaliska prestationer kanske, utan mer deras ringa ålder och synsättet man hade på allt för en sisådär 30 år sedan. Bortsett från just det, så låter dom precis likadant nu som för ett år sedan. Tänk "Ståkkålmsjävlar" eller "Oasen" så vet du om du gillar det eller inte. Sedan är det dags för Microlaxx vars "Världens bästa magmedicin" jag tyckte var helt okej. Då handlade det om lite råpunkinfluerad musik med 80-tals feeling. Nu är det mycket mer melodiskt och ibland känns det som att hade det legat en slinga på mellanspelen så hade det varit trallpunk. Tråkig utveckling tycker jag, och inget som föll mig i smaken alls. Next up: Hårdgnissel. Även dom kör en snällare variant av punk, och jag börjar ana ett mönster här... Jag må vara träbock och envis, kalla det vad ni vill, men det här funkar inte på mig alls. Jag vet inte vad jag skall skriva om dom riktigt , jag vill bara vidare. Trodde jag. Sist ut är Golvad Grävling, och deras "högskoleprojekts-dockteater-jazzmeck-hc" är svinjobbig. Allt som t.ex Krunch, Svenssons Slavar och Raped Teenagers lyckades få till med sitt meck, misslyckas Golvad Grävling med och det floppar totalt. Snudd på olyssningsbart... Så summa summarum så är väl musiken/banden på denna plattan inget som ger just mig någonting, och jag är ytterst tveksam till om den någonsin kommer spelas igen. Men projektet som sådant är ju hedervärt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar