lördag 22 juli 2023

Svaveldioxid - Mental Skyttegrav 7'' flexi

Fan, fan, FAN!!! Har precis genomgått en kängtripp efter att ha lyssnat igenom denna tvålåtars flexi från Svaveldioxid. En promogrej inför fullängdaren som stundar runt hörnet. Och är resten av låtarna i samma klass som dessa, så lär "problemet" med att lista årets bästa platta vara klart. Ljudet är jävligt gött, raspigt och fett på samma gång, så att spela in i Sunlight var ett genidrag måste jag säga. Allt tar plats, men utan att något tar över om ni fattar vad jag menar. Jag har gillat alla Svaveldioxids tidigare släpp, mer eller mindre, och dom har alltid haft en jävligt hög lägstanivå. Men detta är lätt det bästa dom fått ur sig enligt mig. Känns som dom dragits liiite mer åt 80-tals råpunken? Kanske alltid har funnits där, men här känns det extra tydligt och på titelspåret så får jag gtova No Security vibbar. Absolut inget plagiat skall sägas, men det hetsiga riffandet och tempoväxlingen efter andra refrängen... Och Jockes sång, bättre än någonsin. Och så måste jag nämna solot i "Knullad av kriget". Och basljudet, go botten men ändå tröskig. Och... Eller ja, vad fan. Ni fattar. Det här är verkligen svinbra, och alla som säger sig ha något intresse av käng/råpunk skaffar både den här och den kommande fullängdaren. Det är inte ens en uppmaning, utan en order. Blown Out Media som släppt kan jag ju nämna med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar