onsdag 5 juli 2023

Misfit Maniacs . Second Thoughts MCD

Det här tycker jag är mer coolt än bra. Musiken är väldigt grunge-ig, och det är ju inget jag vanligtvis masskonsumerar, med undantag av L7 och Nirvana. Och just L7 var ett band som jag kom att tänka på när jag lyssnade, men jag tror att det tyvärr beror på mitt bristande vad gäller denna typ av musik. Och kanske att jag är så jävla trångsynt/begränsad att jag är programmerad att tänka L7 när det handlar om tjejer som lirar åt grunge-hållet? Jag har absolut inga problem med att beta av skivans 6 låtar, men hade gillat lite mer variation i tempot. Nu är det typ samma styrfart plattan igenom... Lite mer vansinnesskrik på sången hade också gjort mej glad. Fan ni är ju unga och (hoppas jag) tvärförbannade på massor av skit runt om i eran vardag. Så skrik ut skiten och hatet, tror som sagt att det skulle addera ett gäng plus till hur det låter i övrigt.  Stort jävla kudos till bandet som består av fyra 16/17 åriga brudar för att ni gör det ni gör. Väljer att starta ett band och ta plats bland oss mossiga gubbar. Ni behövs! Hoppas ni inspirerar fler att göra samma sak. Tror att Misfit Maniacs från Växjö kan bli riktigt bra vad det lider och jag hoppas vi hörs igen i framtiden. Släpps av Grönpeppar i mitten av Juli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar