måndag 9 november 2009

Touched By Nausea - EP#2 CDr

Vissa skivor undrar man hur fasen dom hittar hit egentligen… Detta är en av dom roligaste plattor jag fått hitskickat för recension. Inte den bästa, men en av dom coolaste. Fick plattan skickad till mig från en svensk tjej, bosatt (?) i Frankrike, med ett band från Sydafrika…
Touched By Nausea kommer alltså ifrån Johannesburg, Sydafrika och bildades 2005. En demo är släppt innan denna 6 låtars crustattacken. En jävligt kul grej är att dom till sommaren 2010 drar på en Europaturne’ med gigs på bl.a Be Part och Packenbusch i Tyskland + ett gäng här i Sverige. Cizzi som skickade skivan skrev även lite om den Sydafrikanska punkscenen, och det blev jag jävligt nyfiken på. Kan bara komma på Groinchurn jag hört tidigare därifrån, tipsa gärna om någon vet nåt. Alltid kul att riva i och utforska ”nya” grejer…
Jag tänker inte skriva någon längre recension av denna plattan utan jag tänker uppmana er till att ladda hem den här nedan (jo, det är okej med bandet) och gillar ni det så skaffa den från bandet eller från mig, för jag kommer få in den i distron inom kort. Är det någon som arrangerar spelningar så får ni gärna höra av er till bandet hälsar sångaren Brian + om någon vet nåt om utlåning av van när dom är i Sverige. Dom kommer till Europa den 11 Juni 2010 och startar i Tyskland... Otroligt sympatiska människor verkar det vara så kolla upp dom. Våga vara nyfiken!

Touched By Nausea - CDr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar