onsdag 5 maj 2010

Banal Anal - Simpel illusion CDr

Banal Anal, ringer det någon klocka någonstans? 3 demos och en mcd släpptes när det begav sig mellan sent 80 tal fram till 90 talets mitt. Och dom 3 demokassetterna lysnades det väldigt flitigt på här i Tidaholm kan jag säga, så det var ett jävligt kul besked att dom skulle börja köra igen. Endast Micke kvar från förr, nu förstärkt av Marko och Bergman från Abnorm.
Och denna 4 låtars demon är alltså den första sedan åtrekomsten. 2 helt nya låtar och 2 stycken från den allra första kassetten "Varför?". Och jag måste säga att det låter precis som jag minns att Banal Anal lät... Arg, snabb punk. Det är dom två gamla låtarna som jag fastnar för först, kanske pga faktumet att jag lyssnat på dom förr och blir lite lätt nostalgisk. Det är svårt att säga vad jag skulle tyckt om detta om denna plattan skulle varit min första bekantskap med Banal Anal. Det rör sig i alla fall om som jag skrev jäkligt rakt på, ganska snabb punk. Mickes sång är fortfarande jävligt bra tycker jag och låtarna är också helt okej. Något jag däremot har svårt för är trummorna som på något sätt tar bort lite av svänget i låtarna, det blir lite stolpigt vilket gör att jag lessnar lite. Favoriten är helt klart "Existenskontroll". Skaffa en platta från bandet eller ladda hem låtarna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar