onsdag 19 maj 2010

More Noize # 4

Tonys fjärde nummer av More Noize är ute, 32 sidor packade av godis. Och när jag säger packade, så menar jag verkligen packade. Textmässigt så skulle det säkert fylla ut det tredubbla om man tänker på hur det oftast ser ut i fanzines. Vissa sidor är det rent av svårt att läsa för typsnittet är så jävla litet och spalterna är breda som ett A5... Men avskräcks inte av det, för jag kan lova att det är inte många som behärskar skrivandet så bra som Tony + att allting som står i zinet verkar som han har någon mening med. Det är inte så mycket utfyllnadstext om ni förstår vad jag menar. När ögonen väl vant sig vid dom minimala bokstäverna och täta raderna så är det svårt att slita sig. Intervjun med Giftgasattack som jag gjort, här översatt till engelska (zinet är alltså på engelska för er som undrar), är den enda intervjun i zinet, men man saknar ändå inte intervjuer tycker jag för det är när Tony skriver fritt om vad som helst som det blir riktigt intressant. Åsikter är inget han saknar direkt. Tonvis med recensioner, fotosidor med Vacuum och Lastsentence, och en rapport från See You In Hell's Brasilienturne' finns också i zinet. Kan inte göra annat än att rekommendera More Noize å det varmaste, timmar av läsning utlovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar