lördag 8 maj 2010

Topper - Punk don't death, just get through it CD

Okej... Lika bra att jag säger det på en gång. Jag har inte klarat att lyssna igenom hela skivan i sträck en enda gång utan fått ta den i omgångar. Detta är alltså Toppers andra fullängdare om jag förstått saken rätt, och jag har inget att jämföra med då jag endast hört låten "Once a punk..." tidigare. Och jag tror att efter denna recensionen är skriven så kommer jag nog aldrig att lyssna på den igen. I den medföljande pressreleasen pratas det om både Clash och Stiff Little Fingers, och att Topper nu förvaltar det arv dessa lämnade efter sig och nu tar det vidare in i 2010... Efter att ha lyssnat igenom plattan så ser jag det mer som en skymf mot tidigare nämnda band än en hyllning. Detta är tamt och saknar helt attityd och efter ett tag så står allsångsrefrängerna mig upp i halsen. Jag gillar inte detta alls... sorry. Eller sorry förresten, jag behöver inte be om ursäkt men det är inte kul att skriva att man tycker nåt är skitdåligt... Skivan släpps den 26 Maj och innehåller 11 låtar varav en är en skitkonstig remix av just "Once a punk...".

3 kommentarer:

  1. HAN ÄR JU INTE HELT KLOK DEN DÄR TYPEN....

    SvaraRadera
  2. Topper bättre än bäst..Du verkar ju inte fatta nåt...Kom hit så ska du få punk....

    SvaraRadera
  3. Nej inte klok på en fläck... Anonyma inlägg, I love it.

    SvaraRadera