tisdag 24 augusti 2010

Fredag Den 13:e - Under iskalla fanor CD

13 låtar på 30 minuter. Käftsmäll deluxe!!! Jag fullkomligt älskar denna plattan! Fredag Den 13:e fullängdsdebuterar, och på vilket sätt sedan... Det går fan att ta på energin på denna skivan. Kängpunk som blandas upp med lite rock'n'roll räkor och "allsångsrefränger" där man nästan stampar foten ur led. Just detta är ju en jävla tillgång för Fredag Den 13:e ,att dom har 2 stycken som backar upp sångare Anders. Det blir sjukt fett i dessa partier. Att dom inte drar på i 100 hela tiden gör ju även sitt till att bibehålla trycket i musiken. Läste någonstans att paralleller kunde dras till Disfear (med Tompa), men detta är enligt mig mycket, mycket bättre. För där Disfear kör trötta rock'n'roll riff spottar Fredag Den 13:e ut vansinniga, skitiga kanonader av råpunk som får det att spritta i hela kroppen, eller i alla fall får en att stampa fot och hytta med näven... På samma ställe stod det även något om Victims, och det kan jag hålla mer med om. Det som i mina ögon (öron?) tar ifrån fullpoängaren från Fredag Den 13:e denna gången är dom 2 engelska låtarna som smugit sig med. Det låter fan så mycket bättre när dom kör på svenska. Inget att tveka på här så jag avslutar med ett "skaffar du inte denna är du dum i huvudet" a'la Finn-Records...

4 kommentarer:

  1. Disfear har inte gjort ett enda trött riff. This means war, mate;-)

    SvaraRadera
  2. Hej du :-) Det tog inte lång tid, haha. Vi har diskuterat detta förr och precis som innan har jag rätt. Efter "Everyday slaughter" blev det aldrig sig likt igen.
    Du kommer älska denna plattan Sörling. Hur har det förresten gått med fanzinen från Micke? Tack för lägesrapporten förresten.

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina orden herr Mask!

    Till er övriga: Enjoy!
    http://behemothskin.blogspot.com/2010/07/fredag-den-13e-under-iskalla-fanor.html

    Mvh Skägget - Fredag den 13:e

    SvaraRadera