fredag 6 augusti 2010

Misär - Demo CDr

Den här har jag ju varit väldigt nyfiken på och gått och småväntat lite på faktiskt. Fick några väldigt tidiga smakprov med bara gitarr, bas och trummaskin för ett tag sedan av bas-Pjär, tror inte ens att namnet Misär var spikat då. Det var ju inte så mycket att gå på, men det hördes ändå på nåt sätt att det nog blir bra. Lite förvånad blev jag när det kom ett satans skaparti i den ena låten och jag frågade mig själv ännu en gång varför folk ska envisas med att blanda in denna jävla sörjan till musik? Det blir ju till 99,9% pannkaka av det...
5 låtar landar denna demon på ,och det är 5 bra låtar det handlar om. Det finns både kompromisslöst mangel rakt igenom som "Sacrifice of war", samtidigt som det i andra låtar stoppats in både slöa partier, 4-takt och annat bus. Och ska som sagt... Som tur är (för mig) så låter det mycket bättre (märk väl, bättre... inte kanon) med Peter och Jannes sång på, plus att det är lite gitarrplonk borttaget jämfört med den tidiga versionen jag fick först. Just nämnda sångare har jag tagit upp förut och det tåls att göras igen, för fy helvete vad bra dom sjunger och deras röster kompletterar varann perfekt. Tycker att det är lite synd att inte det slöa partiet i första låten "Grasp of anxiety" höll på lite längre för det är riktigt gött. Den lite långsammare "Total fucking misery" når inte riktigt upp till samma nivå som dom andra, men 4 kanonlåtar av 5 är inte illa pinkat. Sen måste jag ju gnälla lite på att jag tycker virveln är alldeles för lågt mixad, så det låter lite mysko ibland. Allt som allt en skiva jag kommer lyssna många gånger till på i väntan på en 7'', för det hoppas jag, och tror, att det kommer.

1 kommentar: