måndag 20 juni 2011

Fubbix - Utanför systemet CD

Fubbix är ett märkligt band, eller så är det jag som är konstig? Ena gången skivan går så tycker jag det är helt okej, och nästa gång jag lyssnar så tycker jag att det är ganska slätt och utan sväng... Fattar inte vad det är som gör att det blir så, men nåt är det. Detta är Fubbix debutplatta och den är släppt av Heptown, och jag tror att Fubbix passar lika bra på en scen framför pogande punx som på en rökig mc-klubb. Det känns som att dom har en rätt bred lyssnarskara. Ibland så drar det på rätt bra faktiskt, med rock'n'rollen fast förankrad i botten. Personligen skulle jag vilja ha mer Moderat Likvidation och Existenz i deras punk på skånska för att det skulle fästa ordentligt på mig. Det blir lite för lättsmält emellanåt. 9 låtar punk på skånska är vad du får på denna skivan och jag tror som sagt att den kan tilltala rätt många, även om inte en surgubbe som jag själv blev övertygad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar