fredag 10 juni 2011

Kept - Detours & sidetracks MCD

Oj oj oj... Kept från Malmö har skickat hit sin 6 låtars MCD "Detours & sidetracks", och jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag har oerhört svårt för den typen av punk som Kept spelar, och jag lyssnar aldrig på det. När dom drar på tempot så kommer jag att tänka på tidiga Randy och dylika band, och Randy är ju inget favoritband hos mig direkt kan man lugnt påstå. Nofx ploppar också upp i mitt huvud, och det är inte heller något plus hos Sjögren. Det är sjukt välspelat och tight så det förslår men jag klarar inte av allt meckande med 100 ackord i varje låt, tempoväxlingar, stopp, start och synkopmarkeringar. Det blir för mycket av det goda... Uttrycket "less is more" slår mig om och om igen när jag lyssnar. Saknar du USHC vågen som svepte över sverige under 90 talets andra hälft när band som Satanic Surfers, Adhesive och vad dom nu hette härjade runt så är Kept ett givet kort. För mig funkar det dock inte alls... Men det kom nog inte som någon chock för bandet. Ett plus ska dom dock ha för att det inte var nåt förtryckt tråkigt pressmeddelande med utan ett handskrivet brev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar