onsdag 5 oktober 2011

Skogen Brinner - Pundarvarning 7''

Det mest positiva med denna 2 låtars 7'' är att sångaren Jesper ibland påminner lite om Packe (Raped Teenagers)... Det här är den andra av tre 7'' jag fick från Gaphals, och det är denna jag tycker är svårast att skriva om. Så skjut mig i knäna sen om ni vill men detta är vad JAG tycker om 7''. Är det hård rock? Stoner? Retrorock? Vet inte vad detta kallas, men i mina öron låter det som Black Sabbath med svensk sång. Är inget bevandrad i denna typen av musik men jag har sett att Linköpings Skogen Brinner jämförts med bl.a November och Trettioåriga Kriget. Fråga mig som sagt inte om det stämmer för jag har ingen aning. Det är i alla fall 2 (långa) låtar på denna 7'' med ganska mycket riffande och emellanåt gungar det på ganska fint och ofta tänker jag nästan sången mer som ett extra instrument än just sång, och det menar jag inget negativt med. Det smälter ihop på ett schysst sätt. Dock tycker jag att det blir rätt tradigt efter ett tag (vilket jag tycker Black Sabbath blir rätt snart med) och jag saknar punkstök och slammer... Men gillar du tidigare nämnda band så gillar du garanterat detta. Jag är skeptisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar