lördag 22 oktober 2011

Lautsturmer - Man föds, stämplar in.... 7''

Antar att Lautsturmer själva är så innerligt jävla trötta på att jämföras med Driller Killer att det står dom upp i halsen. Men det kan inte undvikas, eller jag klarar det inte i alla fall. Det första jag tänker på när första låten "Gruesome ways" drar igång är DK's dänga "Scream suffer die" från Reality bites plattan. Nu är ju detta nödvändigtvis inte något negativt då Driller Killer är vevbra! Att sedan alla tre i Lautsturmer är eller har varit med i tidigare nämnda band gör ju sitt tii det med. Jävla plus för snyggt baslir, det gillas hårt. A-sidans andra låt "Out of mind out of luck" är inte heller något att säga om. Rak enkel metallinfluerad råpunk med ett jävla ställ. Jag gillar't... B-sidans "Maskin nr 2" är jag dock lite mer tveksam till. Gillar att det sjungs på svenska, men har lite pyssel med växelsången då den ena rösten är lite för klen i mitt tycke. Lite för mycket "hårdrockiga" riff för min smak med + att det är lite väl många olika vändor i låten, jag tappar tråden lite... Men det kan ju vara jag som är trög bara. Dom två låtarna på A-sidan är dock såpass bra att bara dom motiverar ett köp av denna 7'' som Not Enough släppt. Kan även köpas av mig för en 30-lapp.

2 kommentarer: