onsdag 9 november 2011

Bastard Peels - Keine bilder CD

Bastard Peels från Österrike... 26 låtar på 24 minuter! Även denna släppt av Ecocentric.
Nedstämt... Svajarmssolon... Grind as fuck...
Tunga mosh partier... Growl... Dubbeltramp...
Grind as fuck... Pitchade förvrängda läten... Tempobyten...
Grissång... Tight som fan... Tecknat omslag innehållande blod...
Tyska texter... Grind as fuck... Fetbas...
Ja ni fattar vad det handlar om. En enligt mig rätt enformig platta där jag inte minns någonting direkt när dom 24 minuterna är till ända. För då och då så uppskattar jag en god grindplatta, men då finns det så många roligare plattor än denna. Den innehåller en del sjuka/goa grejer, men inte tillräckligt. Våra svenska hjältar i Arsedestroyer och Retaliation käkar detta till frukost... Sen är jag ju även av den åsikten att jag har mycket lättare för lite "punkigare" grind. Men kolla upp om du går igång på mer metallinfluerad grind. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar