lördag 12 november 2011

Bitterness Exhumed - Doomridden CD

Ännu mera meck... Ännu mera krångel. Jag trodde att jag skulle få en fetingdos av sludge när introt dragit igång och såg fram emot en go stund på soffan... Men Bitterness Exhumed lurade upp mig på läktaren, tyvärr måste jag säga. För när första låten drog igång så kom där nån konstig korsning av amerikansk muskelHC med bakvänd keps och förbannad jävla mathcore. Eller ja, en massa meckande med takter i alla fall. Det tog väl ca 2 minuter innan jag var less på alltihop. Det spretar åt massa olika håll, och som den enkla människa jag är så får jag inget grepp om det alls. Mer punk å mindre meck tack...Ljuspunkterna på plattan är annars när det blir riktigt tungt och långsamt, men då kommer det allt som oftast nån hockeykör och så var det roliga slut... Riktigt schyssta texter dock måste påpekas och även ett rätt intressant flygblad som sångaren Seb skrivit ihop med tankar om hans syn på saker i allmänhet och scenen i synnerhet. Bra initiativ! Men som sagt musikaliskt är det ingen höjdare enligt mig iaf och jag gillar't inte. Ecocentricsläpp detta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar