söndag 25 juni 2017

Belta 53 - Diktatur 7''

Belta 53 från Jönköpingsområdet har trots flera släpp bakom sig, och ihärdigt häng i Jönköping från min sida, gått mig helt förbi. Ända tills för några veckor sedan då denna 7'' damp ner i lådan ,och jag ramlade även på några intervjuer i samma veva. En anledning till att dom kanske inte fångat min uppmärksamhet tidigare kan ju förstås vara att dom rör sig i musikaliska trakter ganska långt ifrån det jag vanligtvis lyssnar på. Det är två musikmässigt väldigt "snälla" låtar det bjuds på här, och jag måste ju säga att jag personligen sitter och väntar hela tiden på att det skall smälla till och liksom komma igång. A sidans "Diktatur" har en refräng som sätter sig som klister i skallen och jag får lite 23-Till vibbar av den. Eller kanske mer som ett långsamt Coca Carola när jag lyssnar en gång till... Låten i sig är väl helt okej men jag tycker att det låter som dom håller tillbaka lite på alla fronter, vilket gör att jag inte riktigt är med på noterna. Svina till det lite, håll inte tillbaka sången och öka tempot lite så har ni mig med på tåget. B-sidans "Tjejen i publiken" tar upp hur det tyvärr kan upplevas att vara just tjejen i publiken. Något som aldrig kan tas upp för många gånger. Musikaliskt är denna låten ,enligt mig, dock i behov av allt jag skrev om den förra fast ännu mer. Här är det riktigt segt, och Jojos' sång är nog det enda förutom texten jag för in på pluskontot. Ingen platta som fick igång mig direkt som ni ser, men jag har ju sett att många andra hårdgillar det. Så prova vettja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar