tisdag 20 juni 2017

Flyktsoda #15

Pie-Mag Johan (ja jag är medelålders) fortsätter att formligen spruta ur sig nya nummer av Flyktsoda. Jag är som jag tidigare sagt lite avis på honom som hela tiden hittar nya band som han gillar och har med i zinet. Så denna gången blev jag nästan förvånad när jag de facto har hört 4 av 5 band. Tror nog att detta är det nummer som innehåller flest band som uppskattas här på Marbogatan än det varit tidigare. Intervjuer med Dråp, Belta 53, Tvekampen, Kronofogden, och suveränerna i Krimtänk. Genomgående ganska bra frågor till samtliga band som per automatik ger bra svar och läskvaliten höjs avsevärt. Även ett gäng krönikor/artiklar som skrivits av Johan själv, Kissan Päivät-Alex och den allra bästa om 16 Blåsare Utan Hjärna plattan som till slut kom efter nästan 30 år som har skrivits av GP Sås-Martin (rätta mig om jag har fel). Sen finns det en om Marianne godis också som är tämligen meningslös, eller så är jag humorlös. Det får ni bedöma själva. Skulle dock vara kul med lite mer "jävlaranamma" i texterna, det känns lite snällt ibland. Allt kan ju inte vara bra :-) Bra tryck på tidningen, så jag tycker (som alltid med zines) att ni tar och hör av er till Johan på flyktsoda14(a)gmail.com En 20:a + porto har ni råd med. Själv ska jag beställa dom 3 nummer jag märkte nu att jag saknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar