torsdag 26 juli 2018

Björnarna vs Underhund - Split LP

Den sista i laddningen som kom från Second Class Kids för den här gången. Måste börja med att framsidan på denna gatefolden ser bedrövlig ut :-) Så där ja, över till musiken då. A sidans Björnarna från Uppsala tror jag har spenderat en del timmar med DLK på stereon. Låter väldigt DLK emellanåt, och även ett fnyk amerikansk lallhardcore/skatepunk. Och tyvärr blir det  Räserbajs-lalligt ibland men oftast håller dom sig på rätt sida gränsen. Eller i vart fall så jag inte hinner reta mig nämnvärt på det. På det stora hela så tar jag mig igenom hela deras sida utan dom vanliga svettningarna som så lätt kommer när det handlar om trallpunk. Jävligt välspelat och snygga arrangemang + att dom har den goda smaken att hålla sig ifrån dom vad det verkar så populära ska-inslagen. Jag tycker faktiskt att det är helt okej, mer än godkänt i alla fall... Underhund från Östersund är inte lika tralliga som sina splitkamrater utan här känns det mer som Asta Kask/Cosa Nostra stått för en hel del inspiration. Samt en hel del sån där allsångs-tjohejsan som Dropkick Murphys och vad dom nu heter. Såg sedan att just DM var listade på deras facebook under "band vi gillar" så det var väl en inte allt för vågad gissning. Och det är väl en helt okej sida detta med måste jag säga. Blir lite väl mycket refrängkörer och arm-i-arm känsla ibland men va fan... Gillar du trallpunk så skaffar du denna plattan för du lär inte bli besviken. Kul ändå att ha fått en inblick i trallscenen 2018 via skivhögen Pelle skickade hit. Vart ju inte så illa som jag befarade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar