fredag 6 juli 2018

Kardinal Synd - Baltic City 10''

Snart läge att byta namn på skiten till Trall As Fuck ;-)
Ännu en platta från Second Class Kids Pelle. Denna gången är det Umeås Kardinal Synd, och jag har som vanligt inte hört dom innan som brukligt är när det gäller tralligare punk gjord efter 1995. Bandet beskriver sig själva med glimten i ögat som "Punkrock med förlängt bäst före-datum", och det är väl faktiskt en rätt bra beskrivning. Jag är dock inte mycket för bäst före datum då nyskapande sällan är synonymt med bra. Skillnaden mellan Kardinal Synd och dom flesta andra nutida banden jag hört som sällar sig till trallpunksgenren är dock att jag faktiskt tycker Kardinal Synd är helt okej. Dom har ju förstånd nog att hålla sig ifrån Räserbajs äckliga hurtighet och Radioaktiva Räkers gnällslingor, och låter i mina öron mer som ett lite snabbare Coca Carola. Finns säkert nyare band att jämföra med, men jag har ingen koll på denna typen av band som sagt. Tyvärr så har ju även solen sina fläckar och låten "Mer än ni tror" framkallar både svettningar, ilska och en skvätt ångest. Ja mina vänner, det är Ska... Dom andra 5 funkar dock allihop och jodå, chansen finns att denna kommer åka fram någon gång ibland för en genomlyssning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar