måndag 9 juli 2018

Personligt Kaos - s/t Kassett

Denna kassett damp ner för ett tag sedan utan avsändare, info eller kontaktadress. På kassetten står "Sök och du skall finna". Ett enmansband/projekt och jag kan väl inte påstå att jag var något jättefan av hans tidigare band. Då tycker jag detta är bättre, även om det finns en hel del att önska här med. Kan ju säga att det lät inte alls som jag förväntade mig när jag tryckte i den i kassettdäcket. Med tanke på låttitlar och bandnamn var jag helt inställd på kängmangel. Men tji fick jag. Det är emellanåt ganska monotona malande riff som drar lite åt industrihållet och det är då det är som allra bäst. Sen finns det lite black metalsmuts, lite Motörhead och även en del modernare crustvibbar inbakat. Men jag föredrar som sagt när det maler på i ett lite gemakligare tempo. Det jag har svårast för är sången som jag tycker är lite för vek och ibland lite för melodiösa sångslingor. Skulle vilja haft lite mer tryck där... I låten "I månenc cken" är den helt bedrövlig, och hela den låten drar ner helheten en hel del. Även covern på Misfits "Die die my darling" kunde skippats. Men då dessa 2 ligger sist så är det ju bara att sluta efter sjätte låten. Både ris och ros här alltså, men potential finns. Har som sagt lite pyssel med sången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar