fredag 20 juli 2018

Giftigt Avfall - Punkoffensiv 7''

Giftigt Avfall som jag hyllat tidigare skickade hit sin nya 7'' , och då steg ju förväntningarna en hel del efter ett gäng plattor som recenserats här nyligen. Men fan alltså... Jag vet inte om jag är extra jävla gnällig för tillfället eller vad det är? Men jag förväntade mig mer. Alltså det är bra. Det är skitbra råpunk med kraftiga 80-tals skador. Dock är det, jämfört med tidigare släpp skall sägas, mycket mera ordnat nu. Fan alla till och med börjar och slutar samtidigt, och det låter överlag mycket mindre kaotiskt. Det som tidigare fick Giftigt Avfall att sticka ut känns som att det håller på att försvinna. Ska ni hålla på såhär så får ni snart utöka med en rådistad bas med som backar upp :-) 10 låtar råpunk i den gamla svenska skolan är vad du får på denna 7'', och trots att jag gnällt så gillar jag det, dock inte lika mycket som tidigare skivor. Skaffa den, och veva lite näve, dom är värda all support dom kan få. Stort plus för Johannas sång som är svinrå, och för att dom som vanligt släpper plattan själva. DIY för helvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar