fredag 23 augusti 2024

Hard Pass - Hardcore 2024 7''

Sällan har en titel varit mer spot on än denna. Hardcore 2024 är precis vad det handlar om här. Dom var ett av dom banden jag gillade mest på "Greetings From Sweden vol II'' som Quarantined släppte för ett tag sedan så jag såg verkligen fram emot att höra denna 7'' (som först kom på kassett i endast 50ex). Bandet innehåller medlemmar med en diger meritlista, men det är skit samma här att rabbla en massa, för Hard  Pass förtjänar och klarar att stå på egna ben. För Hard Pass från Malmö låter precis som det gör i mitt huvud när jag tänker på ordet "hardcore". Det är snabbt, ilsket och ett jävla driv framåt. Och man hör influenser från hardcorens alla hörnstenar, nytt som gammalt, svenskt som amerikanskt, Black Flag till "gråtcrust". Här finns allt, och det låter svinbra! Basspelet måste jag lyfta lite extra, för fy satan vilka grejer det bjuds på där i bakgrunden som kryddar upp allt ett snäpp till. Till och med hockeykörerna i avslutande "Is this what it is meant to be" slinker igenom utan anmärkning. Bara en sådan sak... Rekommenderar verkligen denna 5 låtars pärla som släppts av Quarantined och De:Nihil Records

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar