lördag 17 augusti 2024

Mission Och Väckelse # 18 Fanzine

Jag vann!!! Jag trodde aldrig att det skulle vara möjligt att få den gamle stöten till redaktör att ge vika, men se på fan... Jag vann till slut. Och någon kanske undrar vad jag svamlar om? Men det handlar om det vämjeliga typsnittet som det envisats med att skriva ledaren i, som jag gnällt på mången gång (med glimten i gubbögat skall sägas, men ändå). Det är ju förvisso inte borttaget, men zinet avslutas med en "tillgänglighetsanpassning" av den med ett typsnitt anpassat för oss som av olika anledningar bara såg ett myller av ihopsmetade tecken. Det kan vara ålder, glasögonsjuka, eller som i mitt fall bägge dera. Innehållsmässigt så är Mission Och Väckelse i vanlig ordning fylld av (långa) informativa intervjuer, välskrivna recensioner helt fria från fjäsk och oförtjänt ryggdunkande samt en artikel där redaktören denna gången lyfter tankar och funderingar kring DIY och dess mående. Gillar som vanligt att det luftas åsikter om olika saker och håller med om det mesta i sak. Och det är ju det som är det fina med detta att är det något som inte faller en på läppen av det han skriver så är han mer än öppen för ev svarsartikel eller diskussion. Vet att det här med just DIY är en sak som ligger honom varmt om hjärtat och är en viktig grundpelare i allt han gör, och det genomsyrar hela fanzinet och allt annat han trixar med. Skaffa ett ex ifrån missionochvackelse@gmail.com på stört. Och tack för att vi fick vara med med Bödel.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar