söndag 11 december 2011

Nostalgi de'luxe med Harlequin

Var och spanade in Harlequin igår i Mariestad på deras hemmaplan, och avslutningen (?) på den lilla återföreningsvändan dom gjort nu under hösten. Och det var precis exakt som förr. Inte så tight, inte helt rätt spelat, inte alltid så roliga vitsar mellan låtarna. Men helvete vilka låtar, dom håller helt klart än och dom är fortfarande ett favoritband även om det är väldigt sällan jag drar på skivorna numer. Låtarna sitter inpräntade i skallen på mig ändå efter alla lyssningar under 90 talet och alla gånger man såg dom då. Kul som fan att se det igen.

3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen inte det var avslutningen på återföreningen, för jag har inte haft råd att åka och se dem och jag skulle fan inte förlåta mig själv om jag missade chansen...

    SvaraRadera
  2. Visst var det avslutningen. Spelningarna finns i sin helhet på youtube.

    SvaraRadera
  3. Pejlade in Gbg-spelningen tidigare i höstas och det var ju drrrömmen! Helt rätt om låtarna, innan kunde jag bara komma på typ 'Båtpojken'. Sen när dom väl drog igång radades ju hitsen upp som ett jädra pärlband änna. "Ja just det, DEN ja! Och DEN! Och DEN!" Osv. BARA hits, fanimig. Imponerande. Fet tischa på Mr Andersen, där f ö. In Ruff We Trust...

    SvaraRadera