torsdag 29 mars 2012

Lite av varje...

Efter succén med EP:n ”Feber” i höstas är Dalaplan nu tillbaka med en ny EP, ”Trillar i”. Under två kvällar i februari spelade bandet in fyra nya låtar med Dalaplan-typiska riff, allsångsvänliga refränger och maffiga körer. Texterna signalerar att Dalaplan är argare än någonsin över sakernas tillstånd, men förmedlar ett aldrig sinande hopp om en bättre värld. EP:n släpps digitalt den 14:e april och som två sjutummare. Dalaplan kommer att samarbeta med Linköpingsetiketten Gaphals för att under 2012 ge ut fyra stycken 7″ singlar som skall resultera i ett album till början av 2013. Läs mer här.



Om du liksom jag diggar Suffer The Pain så kikar du in på deras blogspotsida. Rekommenderas varmt och jag hoppas på nytt släpp inom en snar framtid.

Till slut lite tråkiga nyheter... Fick mail från Robban / Skrammel Rec att Missbrukarna LP'n blir lite försenad pga nåt tryckfel på omslaget. 13 April skall det skickas från tryckeriet och sedan tar det väl nån vecka till antar jag, men den som väntar på nåt gott... Jag får in ett gäng till distron men det är först till kvarn som gäller då jag inte håller några skivor, så håll ögonen öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar