tisdag 6 mars 2012

Suffer The Pain - The Death , Kassett

Nämnde Suffer The Pain för ett tag sedan när jag fick ett mail om att dom slängt upp en inspelning på sin bandcampsida, och jag gillade det jag hörde. Så det var jävligt kul när jag sedan fick kassetten skickad till mig. Tack för det! Det är 5 låtar råpunksinfluerad metal / metallinfluerad råpunk (välj själva) som återfinns på kassetten. Och då pratar vi rå opolerad metall a'la Darkthrone så alla är med på vad jag menar. Det låter gammalt, svinigt, avskalat och rått med ett långfinger rätt i käften på omvärlden. Med tillhörande ljudbild där diskanten inte ger basen någon chans, d-takt och entakt om vartannat och skön raspig sång. En helt briljant tolkning av Roky Erickson's "Bloody hammer" är också med, och dom kör den med bravur. Jag är lite Roky-skadad och brukar avfärda dom flesta coverversionerna av hans låtar som dynga... Men görs det med sådan här intensitet och inlevelse så går det inte att värja sig, d-takten i rejält tempo och ett sväng utan dess like. Coolt som fan med ett band som låter så här 2012 och gör det bra, det är hatten av från min sida och till er som läser kan jag bara säga - Skaffa nu! Är du osäker så in och lyssna på deras bandcampsida, tvekar du ändå efter det så är du inte min vän...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar