måndag 12 mars 2012

Shakin Project - s/t CDr

Shakin Project från Nybro har jag recenserat tidigare och då var det en rätt splittrad historia som jag inte riktigt greppade. Nu är dom tillbaka med en 7 låtars cd fylld med (punk)rock där jag tycker mig urskilja både sentida Hellacopters, Sator, en del svensk 80-tals punk och en ordentlig dos 70-tals rock. Vissa av medlemmarna har tidigare figurerat i kängmanglande Folkmord, men det märks inte ett spår av här. För egen del så tror jag att jag hade uppskattat detta betydligt mer om man lagt tonvikten på punk istället för rock, och lite ruffigare sång. Tycker den tenderar att bli lite väl "snäll" emellanåt och nästan drar iväg och blir lite "trallpunkig" till och från. Texter på både svenska och engelska där jag helt klart föredrar dom svenska som får dom att sticka ut från mängden. Inte helt oväntat så gillar jag dom bäst när tempot höjs och det blir lite rakare riff. Tycker inte att det är dåligt, men det ger mig inte dom rätta vibbarna bara, och så är väl 7 låtar lite för mycket för mig. En 7'' med en svensk låt på varje sida hade passat mig perfekt. Ett band för Gaphals att kolla in för framtida släpp kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar