onsdag 6 februari 2019

KKPA - När andan faller på MCD

KKPA har hållt på sedan tidernas begynnelse, eller i alla fall sedan 1991 (med uppehåll 2001-2010) och är ett namn som alltid funnits men som jag inte lyssnat på förrän det kommit lite plattor från Pelle på Second Class Kids hit. Så om det är bättre eller sämre nu än då låter jag vara osagt. Denna MCD innehåller i alla fall 6 låtar och några av dom kändes som jag hört förut, och det visade sig stämma då de varit med på plattor jag fått från tidigare nämnda label. Skit samma... För det känns som att om man gillar trallpunk eller melodiös punk på svenska som en del kallar det, så gillar man KKPA. Det borde man göra i alla fall. Allt finns där. Melodier, slingor, 2-takten, mollackorden, stämmorna. Ja ni fattar. Och jag måste säga att KKPA gör det bra. Jävligt bra faktiskt. Kan väl inte påstå att det ger mig så supermycket i dagsläget, men om detta hade spelats hemma i pojkrummet dom första åren på 90-talet är jag helt övertygad om att jag fullständigt älskat dom och lyssnat på dom om och om och om igen. Av dom 6 låtarna (eller 5 om man ska vara petig för "Lögner" är ju med i 2 versioner) så är det "Lögner" och "När andan faller på" som låter bäst i mina öron. Det är ju nästan så att dom sätter fingret på vad jag tänker på när jag hör ordet trallpunk. Så som sagt inget jag kommer lyssna sönder, men jag hör ju att det dom gör det gör dom jävligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar