onsdag 11 november 2020

Anti-Lam Front - Soloalbum CD/LP

Pelle på Second Class Kids har skickat hit Anti-Lam Front från Trondheims nya fullängdare, och det tackar jag för såklart. Men det skall ju sägas direkt att jag inte är något fan alls av Anti-Lam Fronts skate/trallpunk. Det är på tok för hurtigt och studsigt för mig. 2 låtar på en split 7'' (recenserad här) pallar jag utan problem. Och kan då uppskatta det lite grann för vad det är. Nämligen otroligt tight, snabb och välspelad skatepunk med drivor av stämsång, stopp, tempoväxlingar och allt som hör genren till. Det enda som skiljer dom i mina öron från dom andra banden man hört är att Anti-Lam Front sjunger på Norska. Är du inne på denna typen av hurtig, glättig punk så kommer du förmodligen att älska dom. 14 låtar är det på plattan i alla fall, och det är enligt min högst personliga åsikt 12 för mycket. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar