lördag 21 november 2020

M:40 - Arvsynd CD

 

M:40 från Lidköping har ju hållt på en jäkla massa år nu, men detta är faktiskt första fullängdaren på 7 år. Den kom förra året på LP och nu har Halvfabrikat släppt den på CD. En jäkligt snygg sådan skall tilläggas. Inbunden som en bok med texterna och ett gäng bilder (som det säkert finns någon djupare mening med som jag inte fattar). Fick även en poster med mitt ex. Mitt intresse för M:40 har faktiskt alltid varit ganska svalt, och det är väl inget som förändras i och med denna plattan. Den här typen av punk, eller neocrust som ungdomarna säger är verkligen min akilleshäl. Det är förmodligen mängder av timmar som lagts på att arra ihop låtarna och få ihop dom. Det byts tempo, det slingas på gitarrerna, det stoppas och startas. Kort sagt så händer det en jävla massa i låtarna. Men i mina öron låter det exakt samma i låt efter låt efter låt... Att det är 2 sångare (ibland 3) brukar ju ibland hjälpa att få lite snurr och variation på det. Men inte heller det hjälper mig. Kan ibland kännas jävligt dumt när jag får denna typen av plattor att recensera, för jag hör ju att det är bra. Men det fäster inte för 5 öre på mig. Tycker mig höra att denna plattan är lite mer metallisk än dom tidigare varit om jag minns rätt. Och att det är lite mer inslag av sådana där gråt-band typ Cult Of Luna? Svinbra ljud, svintight och välspelat. Gillar du denna typen av modern crust så kommer du förmodligen få byxaskott av "Arvsynd". Själv är jag som synes väldigt skeptisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar