söndag 22 november 2020

Gefyr - Livsfarlig Ledning 7''

Jag älskar Gefyr! Egentligen skulle jag kunna skita i att skriva mer, men lite mer kan ni få då... Hudiksvall Hardcore/Käng av allra bästa sort bjuds det som vanligt på när Gefyr släpper nytt, precis som på alla deras andra släpp. Jag har i och för sig inte hört split LP'n med Förgiftad än, men allt annat har ju varit rent guld. 6 låtar är det på denna 7'' som är ett samsläpp mellan Flyktsoda och Angry Hudik, och att hitta en favorit är svårt då det är högsta kvalitet på allt. Det är återigen Totalitär och No Security som först ploppar upp i skallen på mig, men finns det någon rättvisa så ska Gefyr vid det här laget vara såpass bekanta för alla som läser här att dom inte behöver jämföras med andra band. Eller det borde i alla fall vara så... Det är fan inte många som slår dom på fingrarna i Sverige idag. En stompig fyrtaktare bara så hade det blivit högsta betyg från mig. Köptvång på denna 7'', och jag skall skaffa split LP'n på rot. Kan ju tillägga att jag tyckte det var jävligt gött att detta släppet inte var en split, för den förra split 7'' fick man alldeles för lite Gefyr på för att vara helt nöjd.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar