torsdag 19 november 2020

Gubbjävlers - Jag Grillar När Jag Vill! 7''

 

Fortsätter att beta av recensionshögen. Och nu har turen kommit till Gubbjävlers från Stenungsund. Har tidigare avhandlat en kassett med dom som jag vill minnas var helt okej. Det är textmässigt gubbsurt och gött även denna gången. Sett ur den kränkte medelålders mannens synvinkel. Och jag måste nog säga att jag gillar texterna mer än det musikaliska framförandet här på denna 4 låtars 7''. Det handlar om ganska rak punk på svenska. Och det låter både gammalt och nytt på samma gång på nåt sätt. Dom håller det enkelt med rötterna i det tidiga 80-talet, och "Pelargoner" låter som något Freddie Wadling skulle kunna gjort delar av riffet till (får jag för mig i alla fall). Personligen skulle jag vilja ha mera stök och skrammel i ljudbilden, för då tror jag att låtarna skulle lyftas ett snäpp. I alla fall i mina öron. Tycker det blir lite för snällt nu och knytnävarna som delas ut träffar lite löst bara. Det blir fan lite för gubbigt periodvis... Men räds inte vad jag tycker, utan gillar du rak, enkel, svensk punkrock så kollar du in denna 7'' bums. Inspelad hos Siken (Giftigt Avfall) och släppt av Computer Killed The Recordstore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar