måndag 27 juni 2011

Total Aggression - When darkness falls MCD

Total Aggression från Sollefteå är tillbaka med sin andra platta, och återigen så är det en mcd som bandet själva släppt. Gillar när band tar tag i saker och ting själva och inte sitter och väntar på att andra skall göra det åt dom. Ett plus där! Deras förra skiva tyckte jag var okej men inte så mycket mer om jag minns rätt, så det var inte direkt några skyhöga förväntningar på denna. Men någonting har hänt för denna gången tycker jag att det är mycket bättre. En råare produktion denna gången som passar bandet bättre + att jag gillar dom blackmetal influerade gitarrslingorna. Även i riffen så osar det lite black ibland även om stommen är rå punk. Ibland så drar tankarna iväg till dom  gamla kraftigt underskattade Boråsarna i Oral. Inte det att jag påstår att Total Aggression låter på pricken som Oral, men nog finns det likheter här och där. Texterna blandas mellan svenska och engelska och jag kan inte säga att jag föredrar någotdera framför det andra, för jag tycker det funkar vilket som. Snyggt paketerad med en enda anmärkning, och det är ju att jag saknar texterna. En helt okej platta det här alltså som jag gott tycker ni kan skaffa, och det även om ni inte var stormförtjusta i förra plattan. Denna är som sagt mycket bättre,  i mitt tycke i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar